Foderbyte.

I fredags jobbade jag och Pradus mycket med samling och galoppfattningar. Hon viker sig lite i sidan och blir lite nochalant för fattningen, men vi jobbade med det och mot slutet gjorde hon det jättebra.

I lördags fick hon en vilodag.

Igår red jag och mamma en vända med Pradus och Brambo. Pradus blir lite dryg när man rider ut tillsammans med någon. Hon vill gå och puffa på Brambo och älskar förmodligen att han följer med ut. Hon blir som ett litet föl med honom. Men jag jobbade mycket med min sits igår och satt ner i traven, och Pradus fick bestämma själv hur hon ville jobba, men blev jättefin. Hon är fin att rida för tillfället vilket är jätteskoj!

För en tid sedan bytte jag foder till Pradus och framförallt har hon börjat få betydligt mer kraftfoder. Numera äter hon Krafft müsli blå som jag själv blandar med havrekross. Hon får lika mycket müsli som havrekross. Jag upplever att hon har blivit mycket piggare, orkar mer och framförallt håller humöret uppe, och det antagligen just för att hon känner att hon orkar mer. Just på grund av att hon blir piggare så blir hon även piggare att hantera. Lite knäpp och man får använda kedjegrimskaft när man leder henne ut och in från hagen osv. Men det är lite så jag vill ha henne, då kan jag ta nytta av den energin i ridningen.



Nu börjar det också dra ihop sig för Madde och Pazzan att åka till Helsingborg. Jag har börjat tvätta alla grejer. Allting ska vara rent och fint. Imorgon ska Paz klippas igen och allting ska packas klart, för att sedan på onsdag börja åka neråt. Jag ska ju också följa med och det ska bli jättekul. Pradus får några dagar ledigt medans jag är borta.

Vi ska "mellanlanda" i närheten av Jönköping och sova kvar under onsdag natt. Sedan åker vi vidare på torsdag morgon och kommer sedan fram till Helsingborg någongång under torsdag eftermiddag/kväll skulle jag tro. Sedan är första klassen, en uppvärmingsklass på fredag och kvalet är sedan på lördag. Så får vi hålla tummarna för att det även blir själva finalklassen på söndag.

Nu ska jag snart bege mig ut till stallet.



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0