Helsingborg !

Nu är vi hemma igen efter nästan en vecka ute på äventyr. Resan ner gick jättebra, Pazzan är helt fantastisk att vara ute med. Vi övernattade i Vaggeryd och körde sedan vidare mot Helsingborg. Allt gick enligt planerna och vi kom fram till Helsingborg strax efter lunch på torsdagen.

Allt flöt på bra och första start var på Fredagen. En warm up klass. Felfri och fin runda. På lördagen var det dags för kvalet. Det gick i bed. A med stilbedömning. Även där blev det felfritt och med en tillräckligt bra stilpoäng för att kvala till finalen på söndagen. Jätteskoj :)

I finalen var konkurrensen stor. Bedömingen var A:1a och Madde och Pazzan var först ut i den klassen. Felfri grundomgång och omhoppning väntade. Bara att ladda om för de och gå in och satsa lite. Det gjorde dom och det blev även där felfritt och med en bra tid! Men som sagt, konkurrensen var ganska hård och dom andra red också väldigt bra. Men lyckligtvis räckte det till en 6:e placering!! Superoligt.

Det har varit en jätterolig resa och en otroligt bra tävling!! Vilken anläggning och vilken klubb! Ska man hålla på med hästar ska man bo söderut, helt klart. Vilka stallar man åkte förbi, vilka anläggningar och vilka ytor de har! Fuskigt. Jag ska flytta till Skåne.

Resan hem gick också problemfritt. Övernattade som innan i Vaggeryd och åkte sedan dagen efter ända hem. Det är väldigt långt till Helsingborg kan man konstatera, men resan har gått otroligt bra.

I söndags vaknade jag med världens förkylning och började sakta men säkert må ganska dåligt. På söndagkväll när vi kom fram till Vaggeryd kände jag mig jättedålig och resan hem på måndagen vart ju extra jobbig när man var sjuk. Kom hem i måndagskväll med 39 graders feber. Så nu ligger jag sjuk och har inte blivit frisk än. Febern har gått ner lite men jag mår fortfarande inte bra. Så typiskt. Hästarna här hemma har fått vila medans jag var borta och nu kan jag inte heller rida med så hög feber. Suck! Aja, inget att göra åt. Mamma jobbar en massa och hinner inte med hästarna alls, så jag måste ändå sköta dom med mockning och allt, så det får räcka för tillfället. Hälsan är väl trots allt viktigast.

Här kan ni hitta proffsbilderna som är tagna på Madde och Pazzan under helgen! http://webshop.equipe.com/?q=Madelene+Agn%C3%A9+&x=72&y=27



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0