Måndagens dressyrdag!

Måndagen var hur rolig som helst. Kristian Von Krusenstierna kom hit och tränade Team-ekipagen under dagen.
Pradus gick jättebra, hon kämpade på trots att hon inte är fullt igång ännu. Vi jobbade mycket i trav och galopp med att ställa och böja på raka spår, flytta lite undan på volter osv. Alldeles lagom för Pradus i dagsläget.

Jag har aldrig tränat för Kristian innan, men tyckte han var helt suverän. Jag fick med mig jättemycket från träningen och han hjälpte mig mycket. Fick mycket tips angående min sits, speciellt min armposition med tanke på hur Pradus är byggd. För att kunna sitta kvar med sitsen och bara få henne att gå fram för skänkeln. Jag tar i lite för mycket med hela kroppen när jag driver på, för att bara få något att hända. Det är viktigt att jag kan sitta kvar i min position och få henne att lyssna för enbart skänkeln. Blev bättre mot slutet av lektionen, och nu har vi mycket att träna på.

Jag hoppas att han vill komma tillbaka snart och följa upp träningen.

Film från träningen kommer när jag fått över alla klipp till datorn. Bjuder på en bild så länge :)



Efter träningen träffades alla och åt middag. Supergod mat med varmrätt och efterrätt. Sedan var det föreläsning med Kristan under temat "Helheten, vad som krävs". Jättebra föreläsning och mycket att ta till sig!
En riktig toppendag :)









/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0