Flippad Pradus

Herregud. Vilken ridtur. En helt tokig Pradus hade jag med att göra idag. Hon var inte still en sekund och ville dra hela tiden. Vet inte vad det flög i henne. Hon vart rädd för en människa som höll på att flytta lite grejer på sin gård, och efter det fick hon spel. Så fort jag tog i tygeln kasta hon sig rakt uppåt och slängde med huvudet. Heja, haha. Men hon var väldigt fin att rida iallafall. Lite sådär jag ändå gillar att ha henne för då börjar hon röra på kroppen, och då går det också att jobba henne bättre när hon är lite mer vaken.

Travade ganska mycket och sedan fick hon galoppera en bit. Jag tänkte för mig själv att " här ute kan jag inte ramla av och hon får inte springa hem själv helt lös, så nu håller jag i mig". Haha. Men det gick bra.

TOKFIA kan man lugnt säga!



Hästarna fick komma in ganska mycket tidigare än vanligt idag. Var ute och tog in dom ganska nyligen, för det är ett riktigt skitväder ute. Dom fick komma in i mysiga boxar och äta lite, vilket de såg ut att gilla.

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0