Ridbanan.

Igår åkte jag ner till Körhallen och red Pradus på utebanan där. Vi var helt själva där nere så hade hela stora banan för mig själv. Jag jobbade mycket på att start och stopp fungerar som det ska. Framför allt start. Red på en fyrkant och flyttade undan bakdelen i hörnen. Jobbade mycket med att hon måste vara mer framme för skänkeln. Tempoväxlingar i trav och sedan lite galopp på fyrkantspåret. 

Hon har tappat mycket av sin styrka och kondition. Nu är vi tillbaka lite på ruta ett igen tyvärr. Hon blir väldigt tung i handen och lägger för mycket vikt fram. Men det är bara att kämpa på och snart kommer vi att vara tillbaka där vi slutade, och kan fortsätta bygga därifrån igen.

Ska klippa henne denna vecka innan det är träning i helgen. Jag ska vara med och jobba henne på marken och kanske vara med och skutta något litet hinder. Kommer bli roligt att äntligen få delta till häst för en gångs skull.

Hästarna har blivit långhåriga så tidigt i år. Jag kommer inte ihåg att jag klippte första gången så här tidigt förra året. Pazzan är redan klippt för hon hade jättetjock päls. Men sedan har vi lite problem med älglöss i år. Det är mer än någonsin och dom flyger på hästarna när man är ute och rider. Riktigt otäcka. Går inte att slippa undan dom. Ändå sättet är att klippa hästarna så dom inte har någon päls att krypa ner i. Så nu är det Pradus tur att bli av med lite päls. Klipper henne troligtvis imorgon.

Idag ska jag bara ut och ta det lite lugnt med Pradus. Madde är borta denna vecka också, så ska försöka hinna rida Pazzan lite åt henne också. Kommer vara borta mycket denna vecka. Ska vara på körskolan mycket och bla. köra halkbanan på torsdag. Är lite nervös för det!...

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0