Fin Praddis.

Igår red jag samma vända som i måndags. Travade på och Pradus kändes fin. Stannade till på en liten större yta och flyttade undan bakdelen lite. Höll på ett tag i båda varven och det gick fint. Lite svårare i höger varv.
Mötte en älg ute i skogen igår också. Tycker det är ganska obehagligt så jag skrämde iväg den, och då kunde jag rida förbi. Har faktiskt blivit jagad av en älg när jag var liten och red ute i skogen, så jag har fortfarande lite respekt för dom.

Idag regnade det konstant hela dagen, men jag och Madde klädde på oss och red en sväng. Pazzi var brunstig och seg, men Pradus var pigg, glad och framåt.

Nästa helg är det träning med Team Hästliv. Då tänkte jag ta med mig Pradus ner och rida samtidigt som dom andra. Kan vara nyttigt att åka transport och befinna sig bland andra hästar, nu efter att hon inte gjort det på ett bra tag. När dom andra hoppar och har skoj, kan jag trava och jobba henne lite iallafall.




/ Carolina


Kommentarer
Emelie

Fin blogg :D

2011-09-07 @ 22:04:18
URL: http://systrarnawester.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0