Glad

Hej på er!

Har varit så mycket sedan jag var i Stockholm med Pradus, så har inte hunnit skriva. 
Hur som helst så åkte jag och Elin ner till Brunmåla i onsdags. Resan gick jättebra, utan några som helst problem. Axel kollade Pradus och vi gjorde som en ny besiktning kan man säga. Han böjde och jag fick springa med henne på rakt spår och sedan longerade vi också. Han kunde inte se någon hälta alls och hon var helt jämn och fin nu. Hon blev friskförklarad och jag blev glaaaaaaaaad. Hon behandlades i bakknäna då han tyckte vi skulle hjälpa henne lite med de.

Jag berättade även att jag tycker hon dricker så extremt mycket vatten och av det kissar minst lika mycket. Det är i och för sig bra att det är åt det hållet, men han ville ta ett blodprov på henne för att se så njurarna mår bra. Så det gjorde vi, och jag har inte fått något svar på provet ännu. Tyckte det var jättebra att vi tog ett blodprov, för då kan man även få reda på om hon har några brister på något också.

Så nu är Pradus helt frisk igen och jag kan sätta igång henne fullt ut nu. Får galoppera på torsdag och sedan är det bara att köra på succesivt. Ni anar inte hur sköööööööööööööööönt det känns !!!

Ridningen har känts jättebra sedan vi kom hem. Sprutorna i bakknäna upplever jag känns. Plötsligt blev hon lite mer rörlig och trampar på mycket bättre.

Jag är enormt tacksam över hjälpen jag får hos Brunmåla. Kan varmt rekommendera att åka dit. Inte bara för att jag är god vän med människorna där nere sen en ganska lång tid tillbaka, utan för att dom har veterinärer av toppklass och för att dom är väldigt nogranna och inte lämnar något åt slumpen. Vill du ha den bästa hjälpen, åk dit !

http://www.brunmala.se/



Är väldigt lättad över att Pradus är frisk och super lycklig över att jag äntligen kan börja rida på riktigt igen!

/ Carolina



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0