Lös ko.

Igår var det tänkt att jag skulle rida en viss sväng, men jag fick lov att vända då vi stötte på en lös ko i skogen. Pradus blev galet rädd och visste inte vart hon skulle ta vägen. Jag blev typ lika rädd, för kossan sprang runt helt förvirrad. Så jag fick lov att rida en annan sväng, men faktum är att jag inte har sådär jättemycket att välja mellan. Jag traskade till lite lätta klätterbackar och red lite där. Pradus fick lyfta på benen och jobba lite. Hon tyckte det var rätt spännande så hon jobbade på bra. Är inte så farligt jobbiga och ansträngande backar, så helt ok för henne att börja med nu efter skadan. Sedan travade jag henne lite på vägarna och tog till sist en ganska lång skrittvända hem. Jobbade henne vidare i skritten och flyttade undan lite. Helt ok ridpass blev det ändå.

Idag red jag och Madde den svängen jag hade tänkt rida igår, och idag mötte vi ingen ko. Skönt, haha. Pradus var lite stretig och seg idag, men helt ok ändå. 

Imorgon ska jag rida en vända på morgonen tänkte jag. Sedan på torsdag hoppas jag kunna åka ner till Körhallen och börja galoppera henne litegrann.



Pradus älskar att hon kan se ut. Men snart är det för kallt för att ha sådär, då åker fönstret på igen.

/ Carolina




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0