Regnigt

Ligger i sängen och hör hur det regnar i massor ute. Man får vara glad så länge det regnar på kvällen och natten. Kom bara några droppar under dagen men lyckades rida när det var uppehåll.

I lördags träffade jag min vän Caroline, som också äger Brambo och som under många år hjälp mig oerhört med hästarna, och har varit och fortfarande är en mycket bra rådgivare. Pratade lite med henne om Pradus och vi kom fram till att nu måste vi få henne frisk. Fick också en del råd om ridningen just nu. Jag tycker det är lite svårt med hur mycket jag kan kräva av Pradus för tillfället med tanke på skadan, och hur mycket fysisk ansträngning jag kan utsätta henne för även om vi bara travar. Men jag kan sätta henne i ganska mycket jobb i skritten och traven, för det ska hon nu vara frisk nog för. Och det har jag också gjort nu senaste tiden. Men nästa steg nu är att återigen kolla upp henne för att få klart för oss vart vi står. Efter det kan vi ta ställning till ökad träning.

Idag red jag på grusvägarna, travade på och det kändes ganska bra. Tror vi har kommit in i en liten svacka då hon blivit lite surig efter att jag nu börjat komma åt henne på ett annat sätt. Lite protester och hon gör det mesta för att komma undan arbete. Idag red jag utan förbygeln vilket jag börjar tycka är bättre. Vet inte om det är det när vi hoppar, men i dagsläget på marken funkar det nästan bättre utan. Hon fullkomligt hatar backarna just nu. Förut har jag någonstans tillåtit att hon lagt all vikt på mig och att jag har mer eller mindre burit runt henne. Eller tillåtit har jag väl inte heller gjort, men det har varit kämpigt att kunna göra annat, så ska jag säga. Men nu har jag ändrat om lite och rider på ett lite annat vis, vilket gör att hon måste ta lite eget ansvar över sin kropp och hålla koll på sig själv... Hon är inte helt tillfreds med det och ibland känns det som att hon inte riktigt vet hur man gör.
En sak är då säker och det är att backträningen är mer än super för min lilla soffpotatis...

Men jag diggar henne skarpt. Vet och känner att hon har en jäkla potensial. Hoppas, hoppas, hoppas nu bara att hon är frisk. Jag vet att jag tjatar, men jag tror ni förstår !



Madde var och tävlade Paz igår. Hade gått bra. Skoj skoj! Nu börjar det lite smått närma sig Helsingborg och tävlande under Ponny-SM för deras del!




/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0