Sådant där drygt.

Idag blev det tyvärr ingen ridning som det var tänkt. Ville ner till körhallen med Pradus, men vi var tvungna att åka och hämta nytt hö istället. Segt. 4, 5 mil rakt ut i skogen på kvällen efter att jag varit på körskolan. Kom i princip nyss hem. Men nu är nytt hö hemma och vi slipper pyssla med det på ett tag. Skönt i och för sig.

Igår red jag Pradus en vända. Jobbade henne mycket i skritt och trav. Hon var lite seg och lat. Blir lite trött på henne ibland, då hon låtsas som hon inte vet vad jag menar när jag lägger till skänkeln. Jag vill ha en reaktion. Jag kräver inte den perfekta ökningen och även om hon så bara ska vingla iväg, så vill jag ändå ha någon form av reaktion på min skänkel. Grunderna måste sitta mycket bättre än vad dom gör just nu. Fram och tillbaka, och åt sidan. Nöta, nöta, nöta är det som gäller!

Imorgon ska jag ut i skogen och börja galoppera henne lite smått. Blir spännande.



Hej så länge !

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0