Dressyrträning med Pradus.

Igår red jag dressyr för Kerstin med Pradus. Eva som jag rider med kom inte, så jag fick privatlektion, vilket inte är helt fel. Pradus kändes seg och väldigt tungjobbad i början. På dressyrträningarna så jobbar vi med att hon ska koppla ihop kroppen och börja jobba mer med bakbenen. Mycket ställa och böja, flytta, öka minska osv. och få henne lite mer aktiv. Hon blir väldigt trött av det arbetet och träningen blir väldigt intensiv, men väldigt väldigt bra träning. Tycker Kerstin är toppen och jag lär mig massor. Hon är väldigt noga med sitsen och har mycket fokus på ryttaren. Blev riktigt bra imellanåt och Pradus kämpar på bra. 

Idag gick jag en ganska lång promenad med Pradus. Pazzan var ganska taggad när hon skulle in från hagen och Pradus blev helt flippad av det. Hon blir som ett monster ibland. Reser sig, försöker dra iväg och försöker sparka efter en när man blir arg på henne. Så det var mindre kul att gå promenad med henne efter det, men efter ett tag lugna hon ner sig.
Hatar när hon blir sådär. Fullkomligt livsfarlig. Hon har så lätt för att trigga igång. Och man kan aldrig veta när hon blir sådär heller, så ofta har man inte hjälm på sig. När jag ska rida och hämtar henne i hagen har jag dock alltid hjälmen på mig, vilket är väldigt bra. Bara att ta för vana att alltid ha det när man ska gå med henne på promenader osv.

Imorgonbitti ska jag skjutsa mamma till tåget. Måste åka hemifrån runt 05.00. Känns ju jätteskoj...Jag som är sååå morgontrött ! Men eftersom jag skjutsar, så har jag hennes bil medans hon är borta, vilket är toppen. 

Tar ut hästarna när jag kommer hem, och sen går jag och lägger mig igen. Sen ska jag träffa Anna vid 11 för vi ska ut och springa och sen styrketräna efter det. Hem och rida Brambo, mocka osv. Sen tänkte jag åka ner med Pradus till Körhallen och rida. Bygga upp någon stuts och göra en liten evighetsbana med små hinder. Ska även travhoppa lite och jobba vidare på dressyrarbetet vi gjorde igår.

Nu ska jag sova ! 



/ Carolina 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0