Falun 22/4 - ingen bra dag.

Var till Falun och tävlade igår. Det gick inte alls bra. Pradus ville inte alls vara med igår, och började stanna på första hindret inne på banan i första klassen. Hon frös till redan i startlinjen och jag fick henne inte att gå fram. Så vi stannade ut oss. På framridningen till andra klassen var jag mycket hårdare på henne och väldigt bestämd. Hon hoppade jättebra på framhoppningen och busade osv, som hon brukar göra. Men även i andra klassen var det handbromsen i och sade tvärnej. Jag fick henne över första hindret till slut och hon hoppade andra hindret, men så fort hon såg tredje hindret stannade hon direkt och började tjura. Alltså inte intill hindena utan så fort hon får syn på dom så fryser hon till och tvärnitar. Jag var på henne med spöt några gånger och då reste hon sig rakt upp en gång. Jättetråkigt att det ska behöva bli såhär när hon har gått så bra på de första 3 tävlingarna. Vad var liksom problemet igår?

Man kan analysera ihjäl sig, men jag kommer inte fram till något rimligt. Vart tog den Pradus som jag haft att göra med de senaste tävlingarna vägen? Från att vara jättepositiv och glad, till att bara säga nej till allt och vara jättetjurig och dum... Aja, vi får helt enkelt ta nya tag och om 2 veckor åker vi till Mora och tävlar, så jag får hoppas på att det är en bättre dag då. Ska se till att komma till ridhus några gånger fram till dess, så vi kan hoppa ordentligt innan det.

/ Carolina 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0