Galna dagar.

I torsdags skulle jag egentligen ha åkt till Orsa och tävlat, men efter att jag fått tillbaka febern och inte kände mig bra så strök jag mig. Ville spara kroppen till imorgon och på onsdag då Linda Heed kommer hit och ska träna oss. Missade ju förra gången hon va här, så vill verkligen vara med denna gång. 

Pradus har varit fin denna vecka. I fredags red jag ut barbacka med mamma. Jättemysigt, förutom att hon bralla som tusan och jag höll verkligen på att åka av. Haha! Men jag lyckades klämma mig kvar.

Däremot åkte jag av igår. Vi var ute i skogen, och Pradus var lite på tåna. Vi gick på en liten stig och på en äng lite längre fram stog ett par tranor som flög iväg när vi kom. Pradus blev jätterädd och tvärvände, och lyckades sätta krokben på sig själv, så hon gick omkull med sadel och allt rakt ner i jorden, och jag rulla av. Sedan blev hon så jäkla rädd så hon reste på sig snabbt och började galoppera hem. Bingo...(Man hinner tänka rätt mycket på de där sekunderna när hon totalt bara drar iväg..!) Jag börjar springa efter och ringer till mamma. När jag kommer hem så har mamma tagit hand om henne. Tur hon sprang hem, och att ingen bil eller något körde in i henne. Jag gick en ganska lång promenad med henne när jag kom tillbaka, så hon fick skritta efter sin lilla åktur och jag var tvungen att kolla så inget hade hänt henne. Men det verkade lugnt. Inga sår, eller svullnader och hon gick på alla ben och så...(Puuh..!)

Sadeln hade också klarat sig utan en ända repa, vilken tur!

Imorse när jag kom ut till stallet så kollade jag igenom Pradus direkt, och hon var inte svullen eller varm någonstans och verkade må fint. Idag när jag red kändes hon okej också, så tror det gick bra det där. Hon sprang runt i hagen som vanligt idag också, så hon verkar ok. Ska gå ut en promenad med henne imorgon bitti innan träningen tänkte jag.

Hon har tyvärr blivit ganska långhårig igen, och jag som inte hade tänkt klippa henne något mer, utan låta henne helt ostört fälla och sätta ny päls. Men nu vet jag inte... 

Nu ska jag snart gå och lägga mig tror jag. Så himla trött.



/ Carolina 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0