Avesta 25/2

Kom hem från Avesta för någon timme sedan, och dagen har gått jättebra. Åkte hemifrån strax innan kl. 6 imorse. Jag som är så morgontrött...Jag var först ut i första klassen, så jag var tvungen att vara där så tidigt.

Första klassen kändes bra. Pradus var lite loj på framhoppningen, men det var väldigt rörigt och trångt, så det va svårt att få bra utrymme och flyt därinne. Pradus hoppade dock väldigt bra för de. Jag hade lite undertempo i första klassen, men rundan för övrigt kändes väldigt bra. 

Andra klassen kändes mycket bättre än första. Jag satte upp ett bättre tempo och red mer framåt. Det blev ett litet missförstånd på 2:an som jag får ta på mig, vilket gjorde att hon trampade om och rev det. Men sedan flöt det på jättebra resten av banan. Hon var glad och framme, och skutta runt lite i något hörn, vilket är ett bra tecken. Hon blir lite stark och rycker mig ur sadeln mycket, men jag tyckte jag mötte upp det ganska bra med skänkeln och fick bra flyt ändå.

Dagens tävling var ganska rörig och det va mycket hästar och människor överallt, och funktionärerna hade ingen vidare koll tyckte jag. Det var en traktor som sandade bland hästarna på framridningen, och det blåste ganska mycket vilket gjorde att allt prassla och rörde sig konstant. Så Pradus prövades på lite allt möjligt idag, men skötte sig suveränt! 

Första klassen: 



Andra klassen:




/ Carolina


Kommentarer
Anonym

vad hon ser glad ut....härligt :)

2012-02-28 @ 22:28:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0