Team-träningen.

Jo, nu till Team-träningen förra helgen. Jag har som vanligt jätteproblem med att ladda upp filmer på You-Tube, så det är därför de inte har kommit upp än.

Denna team-träning var årets första, så det var mest en check på hur alla låg till i träningen. På lördagen red vi på lite upphöjda bommar. Ått-volter och små banor. Pradus var väldigt positiv och pigg. Hon bralla runt lite och sparka ut något ben ibland, vilket syns på filmen. Väldigt skoj, med tanke på att hon visade att hon tyckte det var roligt. Ibland, speciellt på raka linjen på 3 upphöjda bommar, blev hon väldigt oreglerbar och bara ångade på. Men vi lät henne göra det lite, för att låta henne vara framme och "på" hinderna när hon väl är det. 

På söndagen var det också en markarbetsbana men med lite mer hinderkaraktär. Jag är supernöjd med Pradus. Jag blir så glad över att hon verkligen utvecklas med rasande fart just nu. Jag kände att ridbarheten mellan hinderna var otroligt mycket bättre nu än förut, och hon är mer framme av sig själv. Hon ville till hindrena och hoppade väldigt bra. Nu har jag inte hoppat Pradus så mycket i vinter, vilket gör att vi inte hoppar några höjder ännu. Men det är lite medvetet också. Hon ska tycka det är lätt och roligt, för att vi ska kunna ställa om hennes inställning lite.
Men som sagt, super duper Pradus ! 



I Tisdags red jag dressyr för Kerstin igen. Pradus har haft det ganska intensivt senaste veckan, men kämpat på super. Jag trodde hon skulle vara ganska trött och seg på dressyrträningen efter hopphelgen, men nej. Hon var klockren. Jag får verkligen ut så otroligt mycket av dressyren. Film på det kommer också, om jag lyckas ladda upp det någongång.





/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0