I'm back !

Om ni undrat vart jag har hållit hus ett tag, så har jag varit på semester i Puerto Rico. 24 grader varmt och strålande sol. Av lite olika skäl så har jag valt att inte nämna det här. Iallafall så har vi haft det helt underbart :) 

Pradus körde vi ner till Brunmåla, där hon har fått vara medans vi var borta. Brambo och Pazzan har varit hemma och haft det toppen tillsammans med Madde och Hanna.

Pradus fick sig ett besök hos veterinären medans hon var där, och allting såg jättebra ut. Underbart!
Därimot kunde dom konstatera att hon ibland blir så kallat "tygelhalt", vilket uppkommer av att hon inte är tillräckligt framme för skänkeln och "knäpper av" i nacken och blir ostadig i munnen. I det läget ser hon oren ut. Egentligen var det inget nytt för mig. Vi jobbar med formen varje dag. Ständigt nötande med att lyssna effektivt på skänkeln. Vissa stunder när jag rider, har jag känt att allting inte riktigt känns bra, men inte kunnat sätta fingret på vad det är. Men nu vet jag att det är det här jag känner av. Hon blir tygelhalt. Jag är glad att Pradus i dagsläget är helt frisk från sin skada och kan ridas till 100%. Detta problem är något vi kan rida bort. Så länge jag har min Pradus frisk så är jag mer än glad.

Sen fick jag lite bastning för att hon är uppkäftig och har attitydsproblem. Jag blir lite full i skratt. Alla säger till mig att Pradus verkar så snäll och vänlig hela tiden, men så är verkligen inte fallet. Förra gången jag sprang upp för veterinären med henne, hade jag hjälm på mig. Folk blev lite frågande. Hon är ju så snäll hela tiden, eller?... Nej, Pradus är expert på att spela guds barn. Umgås med henne en tid så förstår ni vad jag menar. Hon är ett lömskt sto. Vilket fler än jag verkar ha fattat nu. Haha. Från min sida är det stor kärlek till denna häst, hon är fantastisk!





Har hunnit rida Pradus några gånger efter jag kom hem. Ganska kravlöst arbete i skogen. Men hon har varit väldigt positiv och pigg.

Har varit jättemycket på körskolan senaste dagarna. Teoriprovet hade jag i torsdags och klarade det! Skönt! Nu är det bara uppkörningen kvar nu till veckan. Jag kan inte sticka under stolen med att jag är skapligt nervös. Vill så jäkla gärna klara det så jag slipper hålla på med detta något mer. Jag vill ha mitt körkort nu!

Nu ska jag gå ut och ta in hästarna. Dom är faktiskt ute fortfarande. Fodra lite, sen gå in och kolla hästhoppning på tv. Myspys söndag i soffan med bästa tänkbara på Tvn :)

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0