Känns bra.

Hej på er! 

I fredags red jag Pradus en ganska lång vända. Tog med mig den fina känslan jag fick i torsdags och jobbade vidare på den. Hon var lite ofokuserad i fredags och var svår att jobba med. Men la in mycket tempoväxlingar och halter för att lyckas få hennes uppmärksamhet och hon blev lättare mot slutet.

I lördags red jag tillsammans med mamma och Brambo. En lång uteritt med en del trav och galopp. Pradus blir lite svår åtkomlig när man rider tillsammans med någon annan, men jag låter det vara så. Hästarna fick röra på sig och mådde bra av det.

Idag red jag först en liten vända med mamma och Brambo. Pappa promenerade efter med hunden, och mamma skulle följa med pappa en vända där man måste gå över en stor bro och stora vägar. Jag kände inte för att rida där med Pradus, så jag vek av efter ett tag och red själv en annan vända. Pradus var pigg och fin. Rätt inställning med mycket energi. Känns väldigt bra just nu. 

Imorgon ska jag ut och skritta och trava lite lätt bara. Sedan på tisdag är det dressyrträning för Kerstin. Kommer bli toppen.

Nu ska jag snart kolla på världscupen på tv , sedan ponnyakuten :)



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0