Körkort och dagens ridpass.

Uppkörningen gick jättebra så jag klarade den och nu har jag körkort! Hur skönt som helst och jag är jätteglad över att jag slapp göra om varken teoriprov eller uppkörning.

Är supernöjd med Pradus efter dagens ridpass. Det blev mörkt innan jag hann rida, men nu är det så bra vägar runt om här så man behöver inte ner i skogen på samma vis. I början var hon jättepigg och sprattig. Såg spöken och bralla runt. Inte så roligt när man har täckbyxor och knappt kan sitta kvar i sadeln. Började med att jogga henne en ganska lång stund, sedan gjorde jag återkommande tempoväxlingar och ville att hon skulle länga ut ordentligt, och svara kvickt för skänkeln. I början knorrar hon ju som alltid, men sedan släppte hon loss och blev jättefin. Lyckades omvandla hennes överskottsenergi till arbete istället.

På tisdag ska vi träna första träningen för Kerstin Ahlgren. Från och med det har vi nu dressyrträning varannan tisdag framöver. Känns jättebra. Sedan sätter Team-träningarna igång snart och Linda Heed kommer upp i Mars igen, och då kan jag och Pradus lyckligtvis också vara med. Missade ju förra gången pga. skadan. Förhoppningsvis kommer även Kristian V.K upp igen också, vilket jag verkligen hoppas, för jag fick mycket hjälp av honom med Pradus.



Pazzan myser i hagen med sitt nya tjocka vintertäcke :)

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0