Falun 17/3

Tävlingen idag i Falun gick helt ok. Pradus var jättetaggad när vi kom dit och hoppade runt och kunde inte stå still när vi kom dit, vilket jag gillar, för då är hon på G. Det fanns typ ingen framridning, för den som fanns var jättelerig, så jag travade fram på en grusplätt som dom har där. Funkade i och för sig det med, men det blir ju inte riktigt samma sak ändå. Fick rida fram mer ordentligt när jag kom in på framhoppningen och jag är så glad över Pradus just nu. Hon är så fin i kroppen och dressyren ger så mycket för oss. Mjuk och följsam, och kvaliteten på hennes galopp har blivit något helt annorlunda nu. Känns toppen. Pradus hoppade väldigt bra och fick fick fina språng.

Inne på banan blev hon lite spänd, men jag red runt överallt och visade henne hindrena, och då slappnar hon av mer. Vi fick en relativt bra runda. Jag red skitdåligt på 3:e hindret då jag inte vet vad jag tänkte på, för jag red iväg henne något helt galet. Jäkligt klantigt och onödigt ridet av mig, och vi fick ett stopp där. Men sedan skärpte jag till mig ordentligt och red som jag skulle och då gick resten bra. Så jag är nöjd men ändå inte. Vilken klant man kan va ibland...

Jag är iallafall så himla glad över min fina häst !

Film kommer.

/ Carolina

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0