Dagens ridpass.

Idag skulle jag ju egentligen ha tränat dressyr för Kerstin med Pradus, men jag hade ingen bil så kom inte ner tyvärr.

Pradus fick sig ett galopp-pass hemma istället. Började med att flytta lite i skritten, och trava fram henne med många tempoväxlingar och la även in lite halter. Sedan galopperade jag en ganska lång sträcka med lite uppför-lutande backar. Har en inomhustävling kvar, sedan är det utomhus som gäller så nu måste vi få upp ett bättre flås. Pradus jobbade på bra, men försöker sakta av ibland, så man får vara på henne litegrann. Hon blir ofta lite platt, lång och trög när man rider ut, och ganska opåverkbar. Detta främst i traven. Så fort man kommer in i ridhus så blir hon en helt annan häst. Attans att man inte har tillgång till ridhus lite lättare och oftare...

Red bara Pradus idag, då jag inte känner mig helt hundra och inte vill göra det värre.

Imorgon vet jag en som fyller 21 år, och det är ingen mindre än jag själv ! Hihi



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0