Den där magkänslan som alltid lyckas stämma...

Det var som jag trodde. Pradus har fått tillbaka hovledsinflammationen på höger fram. Vi har lyckligtvis fått två bra veterinärer hit till Rättvik, så jag åkte faktiskt till dom denna gången och inte till Brunmåla. Det är ju lite smidigare och jag tänkte att man kan ju göra en första koll där, och hade det varit något mer allvarligt så hade jag åkt vidare ner till Brunmåla.

Men det konstaterades iallafall att det var hovleden, så hon behandlades för det och vi ska tillbaka om 3 veckor. Fram till dess är det uppsutten skritt som gäller. Sen får vi verkligen hoppas att det har gett med sig vid nästa besök. Förra gången hon drog på sig detta, så hade det läkt efter första återbesöket, så vi hoppas på samma bra resultat igen!

Såklart känns detta lite deppigt just nu, men förhoppningsvis är vi snart på banan igen, med den Pradus som jag vet finns där inne!

Men jag ger min underbara häst en stor guldstjärna för hur otroligt snäll hon är att ha med sig. Så enormt okomplicerad. Jag åkte med henne själv till veterinären för mamma jobbade, och det är absolut inga problem alls! Går in och ut ur transporten utan bekymmer. Och fast det var mycket hästar och lite smårörigt, så håller hon sig så cool och säger inte ett pip när veterinären behandlar henne. Kärlek till Pradus!

Fick väldigt positiv respons för henne, att hon ser så välmående ut och hur fin hon är. Det är ju alltid roligt att höra. Man kanske gör någonting bra iallafall ;) 



Imorgon åker jag med Elin som ska tävla på Dalahoppet. Hon åker själv och behövde lite hjälp. Så det blir skoj. Dock börjar klassen kl. 8 och hon startar som nr 2...blir en tidig morgon. Puh, morgonpigga Carolina. Det är Elin den första att veta, så många gånger som hon har fått dra upp mig ur sängen, när vi har varit på "träningsläger" i Täby...haha! 

Sedan i helgen är det Team-träning, som Pradus då tyvärr inte kan vara med på. Jag tänkte rida ponnyn på lördagen, bara för att få vara med. Jag rider henne väldigt sällan numera, men det kan ju vara kul ibland. På söndagen ska Madde åka och tävla henne, och jag ska till Stockholm, så då blir det ingen träning för min del.

Nu blir det en dusch.

/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0