Kärt barn har många namn.

Hejsan. Var ett tag sedan jag uppdaterade här. Finns inte alltid tid till det, men nu tänkte jag skriva lite. 

Hästarna har varit fina senaste dagarna och allt rullar på. Det som jag kan berätta, som har hänt är att Pradus numera har bytt namn. På förra tävlingen jag var på, så fick jag tillsägelse av överdomaren att det inte fanns något namn på Pradus pass. Jag har en gång förut kollat upp detta, och det finns inga krav på att namnet måste stå på passet, men jag ringde till ASVH igen och fick samma svar igen. Det var inget krav. Det var alltså överdomaren som inte hade någon koll..

Men iallafall. När jag satt där med Pradus pass i handen, råkade jag av en slumt upptäcka en liten klisterlapp som satt på en sida. På den sidan stog det "German Equestrian federation registred the horse as a sport horse" och sedan på klisterlappen stod det Cara 126 och reg. nummer. Sedan datum och stämpel. Jag ringde tillbaka till ASVH och berättade detta och dom sa att jag skulle ringa Svenska Ridsportförbudet för att ändra namnet på licensen eftersom i rent försäljningsyfte osv, ska det stå samma namn i passet som på licensen. Såklart. Så jag ringde vidare och ridsportförbundet sa att jag skulle skicka in en kopia ur passet, och vad hon heter nu + licensnummer, så skulle dom ändra. Så det kan bli. Jag fattar inte hur jag kan ha missat den klisterlappen och inte sett det förrän nu!?

Jag har hela tiden vetat att hon egentligen inte heter Pradus. I vilket fall, nu heter hon ju äntligen det hon ska heta, resten av hennes liv. Dessutom roligt att hon heter sitt ursprungliga namn nu.

Hittade också lite uppgifter sedan hennes tid i Tyskland när jag sökte runt. Hon har tävlats med en tysk ryttare som 4-åring. Duktig var hon också, vad jag fattade det som. Lite tyska kan jag minsann ;)

Kärt barn har många namn. Hemma kommer hon ju heta Pradus hur som helst. Det blir ju svårt att kalla henne Cara nu. Men nu vet ni. Jag har inte bytt ut Pradus. Jag tävlar fortfarande samma häst, bara bytt ut namnet.



/ Carolina


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0