Lucia.

Hej på er!
Idag är det Lucia, mysigt! Jag ska göra ett pepparkakshus ikväll när jag kommer in från stallet. Det gör jag varje år. I år ska det bli finare än förra året bara! 

Igår gick jag en promenad med Pradus när jag kom hem från jobbet. Idag ska jag rida en sväng med min lilla konstruktion som jag pratade om förut. Blir bra för henne idag när hon ska gå hoppträning imorgon.

Jag funderar på att julpynta lite i stallet, men vet inte riktigt vad jag ska göra för något. Jag har inte så jättemycket utrymme till att göra det. Hänga en julstjärna i fönstret kanske? Men det kanske är lite onödigt. Man kanske ska hålla sig till att bara julpynta hemmet och inte stallet. Är det så nödvändigt...nej kanske inte. Vi skippar nog det.

Förresten så är jag jätteglad, för Madde från Rättvik, en jätteduktig tjej, har anmält sig till Team Hästlivs ponnyhopp-team med min gamla tävlingsponny. Super! Vad roligt för båda två. Madde kommer rocka med Pazzan och Pazzan kommer älska det! Vi har inte så jättemånga ponnyer till teamet så dom kommer troligtvis med. Då slipper jag ha dåligt samvete över henne nå mer, snart kommer hon vara back in business igen! Och ni ska veta, hon är absolut världens bästa ponny! ;) Jag saknar verkligen tiden med henne.



Wille vår lilla katt, som vi har haft sen i somras är så underbar. Han måste vara Sveriges mest sociala katt. Han ska vara med överallt. Han följer med och hämtar hö, följer med till hagen när man ska hämta hästar, han sitter i högen med hö när hästarna äter. Han ligger och sover uppe på hästarna när man kommer ut på morgonen. Han avgudar hästarna och det är så roligt att se. Han ska till och med dricka vatten ur hästarnas hinkar. Han har eget vatten, men det duger inte, här ska vi vara stora och göra som hästarna. Då hoppar han upp på en av hästarna, tar sig den vägen fram till vattnet som hänger på väggen, och hoppar över till hinken och dricker. Sen samma väg tillbaka. Haha.
Här är en bild på honom när vi precis hade fått hem honom:


Jag ska försöka ta en bild på honom när han gullar med hästarna, dock är det inte så lätt för då blir han för nyfiken på vad jag håller på med, så då sitter han inte still.

Vi hörs senare när jag ridit Pradus, och sen ska ni får se en bild på mitt pepparkakshus när det är klart. Missa inte det.

(Viss text i inläggen blir så liten ibland, det lever sitt eget liv, någon som vet varför?)


/ Carolina


Kommentarer
Madde

Åh! :D Det ska verkligen bli jättekul, vi hörs! :)

2010-12-13 @ 19:35:23
URL: http://teammagne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0